Киселините

Старите баби казват, че когато бременната има киселини бебето ще се роди с коса. Ако ще ви е по-лесно можете и така да го приемете.

Какво представляват киселините.
Едва ли има човек, които никога да не е усещал изгарящото им действие. Киселините са силна пареща болка по хранопровода, понякога тя достига чак до гърлото и сякаш се връща и до устата.

Определено повечето бременни се оплакват от киселините. Всъщност само около 2-3% от бременните жени нямат този проблем. На какво се дължи появата им?
Вашето бебе расте, заедно с него нараства и матката, те притискат и изместват много от вашите органи. Разместването (по-точно казано притискането и изтласкването нагоре) засяга в голяма степен диафрагмата, която реално се повдига, а стомахът реално бива „изритан“ леко нагоре и встрани. И към тези чисто механични промени прибавим и коктейла от „побеснели“ хормони, най-вече високото ниво на прогестерон, който по принцип е сред „виновниците“ за проблеми с храносмилането. Благодарение на голямото ниво на този хормон стомаха се изпразва значително по-бавно от обикновено, а с цел да се облекчи затрудненото храносмилане организма отделя по-голямо количество киселина. Затварянето между хранопровода и стомаха сега не е толкова плътно, което обяснява връщането на киселините от стомаха към хранопровода и изпитването на изключително неприятното изгарящо чувство.

Едва ли има метод който да изкорени неприятните киселини, но определено бихме могли да намалин тяхното влияние.

Какво ви препоръчвам, за намаляване на киселините.
Не преяждайте!

  • На първо място забравете огромните количества храна! По-добре се хранете на всеки половин час по малко, отколкото на голяма порция на веднъж.
  • Яжте бавно, като се стараете хубаво да сдъвквате храната.
  • Не лягайте веднага след вечеря (обяд). По-добре преди почивката изпийте чаша топла напитка – мляко, лек чай.

Обърнете внимание на храните!

  • Избягвайте тежки и трудно смилаеми храни.
  • Ферментиращи храни – сушени зеленчуци, кисело зеле, туршии.
  • Богати на мазнини, пържени и запържвани ястия.
  • Пикантни храни – люти чушки, чили, чипсове, намалете черния пипер.

Наблегнете на леки и здравословни храни.

  • Печени меса и риби – за предпочитане место и рибата да не са прекалено тлъсти.
  • Добре сварени (а още по-добре само бланширани) зеленчуци.
  • Всякакви млечни продукти – още повече са с богато съдържание на калций и биха помогнали на вас и вашето бебе.

Течности, течности, течности…
Старайте се да изпивате максимално количество течности през деня, колкото повече, толкова по-добре (не само за облекчаване на работата на стомаха).
С цел да избегнете киселините (и не само тях – токсикация, облекчаване на бъбреците и т.н.) е добре да се наливате, в буквалния смисъл на думата, с течности.
Безалкохолните напитки изобилстват и са сред основния източник на течности, но все пак не забравяйте, че водата винаги е била най-доброто. Бих ви посъветвала да не прекалявате с минерални води, а ако ги предпочитате пред чешмяната, то непрекъснато сменяйте изворите (бутилиращите компании).
Газираните напитки (без кола и подобни кофеинови продукти) действат благоприятно за отмиването на киселините, но прекаляването с тях би довело до други проблеми.
Следете нормалното изхождане. Запекът, допълнително би усложнил проблема с киселините.

автор: Нина Керемедчиева- Болярка

2 Отговора

  1. Просто восхитительно!

  2. Просто восхитительно!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: